Fåordingar, ett vårtecken…

Våren har anlänt, det märks på antalet loggar som ökar på ens burkar… Ett annat vårtecken är alla nya alias (och även gamla som legat i vinterdvala) som man nu ser i loggböckerna…

Ett lite tråkigare vårtecken som följer i spåret av nya alias (nybörjarna) är de fåordiga loggarna som oftast inte sträcker sig längre än i bästa fall 4 bokstäver: TFTC…

Får väl hoppas att ens egna skrivande smittar av sig på dessa, för det är ju som så att vi som lagt ner arbete, jobb och underhåll på våra cacher uppskattar att exempelvis höra var du kommer ifrån, vilka du cachar tillsammans med eller om det hände något dråpligt när du sökte efter cachen. Nästan vad som helst är bättre än en tom logg, behöver inte vara längre än en mening, men längre än TFTC uppskattas! 🙂

 

Missförstå mig inte, det är fantastiskt roligt att det kommer till nya cachare. Se detta inlägg som ett tips hur du kan göra ditt cachande underhållande för alla burkägare och medcachare…

 

Annars önskar jag er alla en glad cachingsäsong!


2 responses to “Fåordingar, ett vårtecken…

  • Bromspedal

    Jag förstår precis hur du tänker. Jag var nästan lika fåordig när jag började men gjorde försök till att få lite längre loggar. Nu försöker jag alltid få till en ordentlig logg, var på event i helgen och skrev unika loggar på alla 52 fynd den dagen. Har tagit efter din variant på ett sammandrag i början följt av ett par meningar om den specifika burken. När jag för ett tag sedan publicerade min första cache så uppskattar jag verkligen unika loggar.

  • linsrille

    Jag fick en DNF där loggen bestod av TFTC, jag ser det som ett ctrl-c ctrl-v beteende där man kanske inte ens vet vad det man skriver betyder, bara att man sett andra skriva det… tycker det är lite kul men det skulle bli tjatigt om en majoritet loggade så kort.

Lämna en kommentar